Først skulle lærerne omstille sig til hjemmeundervisning fra den ene dag til den anden (uden at blive indført i det), dernæst er der flere gange, hvor de rent sent har fået at vide, hvornår de skulle fysisk tilbage igen. De har ikke kendt dagen i morgen. Op til jul kunne de så se, at omkring 3000 lærere var smittet på landsplan, så resultatet har været, at en del lærere har været syge mellem jul og nytår, uden de efterfølgende har haft mulighed for erstatningsferie, da juleferien for langt de flestes vedkommende ikke er en varslet ferie. Kanonføde og igen en lang næse til lærerne. Oven i dette er der ansvaret for de børn, som har lidt under hjemmeundervisning, og hvor læreren har kunnet se at flere elever ikke trivedes, og hvor man så asfalterede medens man kørte – dette med konstant at opfinde noget nyt for ren overlevelse.
Det er godt nok på tide, at der er nogen oppe i systemet, der for alvor taler lærernes sag og sætter ord på den præstation, som lærerne har stået for de sidste par år. De har været mega-omstillingsparate og har ikke fået den anerkendelse de fortjener.
Lærerne som kanonføde under pandemien
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.