Hvorfor har den aldrig været i spil?
Jeg mener når politikerne alligevel har dikteret hvordan skolen skal fungere, og læreren alligevel er ligegyldig i denne arbejdsproces, hvorfor så ikke bare køre undervisningen helt fra toppen med undervisningsplaner dikteret fra øverste sted.
Med yderst begrænsede muligheder for forberedelse kunne man da snart lige så godt standardisere hele systemet. Jeg tror ikke resultaterne bliver bedre af det, men når vi alligevel ikke har tid til ordentlig forberedelse, kan man da lige så godt få politikerne til at tage ansvaret for denne ved at standardisere det.
Ejerskabet fra lærerens side er alligevel forsvundet med skolereformen.
Kan vi ikke lige så godt afskaffe metodefriheden?
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.