Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Blog

Jeg forventer kaos allerede i morgen

Navnet fjernet efter aftale med skribenten
Start debatten
11. august 2014, kl. 23:24

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.

Start debatten

Jeg har haft første skoledag på to forskellige skoler i dag. Min største dreng begyndte i 0. klasse og selv skulle jeg på arbejde. Min søn har ikke fået skema endnu - det er 0. klasse og der er to faglige og fag-faglige kompetente lærere, så det skal nok gå uden skema … jeg så faktisk gerne at de droppede det traditionelle skema for 0. klasserne: Der er 2 faste lærere, der har alle timerne og deres klassepædagoger er tilknyttet … jeg har ikke helt styr på hvor mange timer pædagogerne er tilknyttet, og det behøver jeg heller ikke at have, for det går helt sikkert op i en højere enhed.

Jeg har ikke helt styr på situationen på min søns skole … det er ikke anderledes Morten end på dit eget arbejde, men som på min søns skole, således også hos os: Vi får styr på det. I teamet arbejder vi med en del praktiske ting, der skal falde på plads – det er ikke anderledes end alle de andre år, jeg har undervist … det skal nok falde på plads.

Det spændende i år er, at vi skemateknisk har mulighed for at skabe flere hold frem for klasser – mit lille hoved kan ikke rumme matematikken bag dette, så forklaringen må jeg undlade, jeg glæder mig bare over resultatet. Det giver os selvsagt mulighed for at tænke holddannelser ift. mange tiltag - tiltagenes karakter vil jeg også spare jer for, da disse jo på ingen måde er nye. Disse tiltag skal skabe dynamik og fag-faglig fremdrift hos alle elever.Jeg forventer lidt kaos allerede i morgen, da den første (for os) over tid lidt utraditionelle holddannelse, træder i kraft – det tager vi med.

Om vi lykkes med dette projekt, må I desværre nok være foruden et svar på, da denne blog løber en måned endnu. Lykkes vi ikke, går det nok alt sammen alligevel.

Start debatten
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Jeg forventer kaos allerede i morgen

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplaner
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS