Årets første udflugt med klassen. 25 børn og tre lærere stiger forventningsfulde ind i bussen - billetter ordnes, og børnene placeres rundt omkring på sæderne. Nu skal vi køre 20 kilometer med bus for at se en teaterforestilling. Eleverne er blevet godt orienteret om, at vi befinder os »i det offentlige rum«, og at vi ikke er de eneste, der benytter bussen. Der tysses lidt, når de bliver for muntre, og vi lærere bevæger os lidt rundt i den forbindelse. Pludselig hører man to ældre damer sige til hinanden: »Jeg forstår ikke, at der er nogen, der orker at være lærer«.
Debat
Jeg forstår ikke, at der er nogen, der orker at være lærer!
Jeg forstår ikke, at der er nogen, der orker at være lærer!
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.