Rubrikken er taget fra en kort snak med en bekendt. Han gav videre udtryk for, at han synes hele situationen omkring dette skoleår, for ham var så forvirrende, at han gerne ville, at hans barn skulle vente et år med skolestart. Jeg svarede ham, at jeg glæder mig til, at mit ældste barn skal starte sin skolegang i år. Jeg glæder mig til at være en lille brik i stort udviklingsarbejde, både som lærer og forælder.
I går startede udviklingsarbejdet så - hverdagen meldte sig. Det startede som alle andre år: Jeg mødte ind for at få overblik over kommende skoleår … jeg er aldrig tidligere påbegyndt et skoleår med fuldt overblik (hvad det end måtte være) og håber aldrig det sker - jeg trives i det uvisse og er ikke bekymret for alle de ubesvarede spørgsmål, der er her før skolestart.
Dagen gik med fokus på læringsplaner, holddannelsestimer, fag-faglig opstart og snak med kollegaer om sommerferie og kommende skoleår. Til trods for mange ubesvarede spørgsmål og usikkerhed omkring kommende skoleår, lignede første arbejdsdag … første arbejdsdag.
"Jeg er glad for, at mit barn ikke skal starte i skole i år"
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.