Den 9. marts 2020 skrev Annette Gregersen således i sin blog:
Læs dette vigtige debatindlæg fra "Information" lørdag d. 7. marts og del det med så mange som muligt.
Annette har fuldstændig ret. Debatindlægget er væsentligt.
I forlængelse af Annettes opfordring, skal jeg derfor henvise til nedenstående:
Ikke engang uddannelseslederne tør tale om værdien af at kunne tale fremmedsprog
Det er bekymrende, at selv personer centralt placeret i uddannelsessystemet ser sprogkundskaber som et instrument og ikke udviser forståelse for den store kulturelle betydning af at mestre fremmedsprog, skriver professor emeritus Per Øhrgaard i dette debatindlæg
Del endelig.
Ikke engang uddannelseslederne tør tale om værdien af at kunne tale fremmedsprog
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.