Inspireret af dagens kø til skolens testcenter for Covid siger en elev i 8. klasse: Dem der bliver testet positive nu bliver ført udenfor og bliver skudt af myndighederne. En begavet og relevant provokation rettet med selve problemet: Mange mennesker samlet. Det får en anden elev til at gribe tråden i et klimapespektiv. "Det bedste ville værre, hvis alle skød deres nabo." Hvad ville I svare denne elev, som har har forstået problemet med en befolkning, som er for stor og som klimabelaster for meget gennem forbrug?
Debat
Hvorfor slår vi ikke naboen ihjel?
Et elevspørgmål om klimaduviklingen
Hvorfor slår vi ikke naboen ihjel?
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.