Via mit arbejde underviser jeg jævnligt voksne i at lære børn at programmere.
Mange af disse voksne vil gerne gøre en forskel ved at undervise skoleelever.
Det er som regel problemfrit at gøre det på den skole, hvor deres egne børn går.
Vi får dog ofte spørgsmål fra voksne, som ikke har skolesøgende børn, eller som ønsker at undervise på andre skoler end deres egen. De er i tvivl om, hvordan de bedst overbeviser skolen om, at det er en god idé.
Derfor: Hvad lægger I vægt på, når I får en henvendelse om nogen, der gerne vil holde et (gratis) arrangement på 1-2 lektioner?
Er det bedst at henvende sig til skolelederen eller en faglærer?
Mange hilsner
Kristian Langborg-Hansen
Hvordan kan forældre undervise i IT i skolen?
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.