Vi har gennem den sidste periode været en del rundt i landet og diskuteret lærernes arbejdsmiljø med forskellige vinkler. Et helt gennemgående tema har været nedslidning af lærere. Gode og dygtige lærere, der føler arbejdsbyrden blive tungere og tungere og efterhånden mister troen på, at der findes en reel vilje blandt politikkerne, til at gøre en god skole bedre.Lovændringerne på efterlønsområdet og de stærkt forringede bevillinger til skolerne bidrager ikke til et bedre arbejdsmiljø.Der må sættes anderledes ind. Skal inklusionsprocessen lykkes og sygefraværet sænkes er svaret ikke: Undervis noget mere!Foreningens forskellige led må fortsat arbejde hårdt for at overbevise lands- og lokalpolitikkere om, at fjerne det ensidige fokus på lærernes undervisningstimetal. Lærernes arbejdsopgaver er mangesidige. De skal forstå, at det kan betale sig at investere i et godt arbejdsmiljø. Mere undervisning er ikke løsningen.
Debat
Haarder eller Antorini
Antorini kom til at åbne Haarders skuffe. ”Lærerne skal undervise mere….” I politikken den 1.dec. går det for alvor galt for den nye minister.
Haarder eller Antorini
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.