Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Blog

F***ing stolt!

Undskyld, jeg ved godt at man ikke skal blære sig og jeg ved godt man ikke må bande, men nogle gange, bare en sjælden gang imellem, så er det på sin plads. I dag er en af de dage for mig. Og jeg ved at mange af jer andre fortjener den samme stolthed, som jeg føler lige nu.

Morten Korsbakke Sørensen
2 kommentarer
9. februar 2022, kl. 16:49

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.

2 kommentarer

Denne blog kunne handle om at jeg har givet de sidste terminsminsprøvekarakterer tilbage, og at mine elever i 9. klasse har lavet et snit på lidt over 9,5 i matematik med hjælpemidler. Jeg er selvfølgelig stolt på vegne af mine elever og hvordan de tilegner sig viden, men det er mest af alle eleverne der skal være stolte af deres præstationer.

På min blog vil I kunne læse om (mit) lærerliv, set fra et matematisk/naturfagligt perspektiv.

Men for mig toppede det hele i dag, da jeg modtog en besked fra en mor til en af mine elever.

Hun skrev til mig, og har sat min leder på cc eller hvad det nu hedder i AULA, for at fortælle at hun var taknemmelig for den forskel jeg og skolen har gjort og gør for hendes datter, der har kæmpet med skolevægring og angst. Og som har oplevet, at det hele er langsomt er blevet bedre, siden hun for 2½ år siden skiftede skole.

Jeg ved, at jeg er heldig, at min elevs mor skriver og fortæller om hendes taknemmelighed, for det er ikke alle der får sådan et klap på skulderen - selvom alle de lærere jeg har mødt, fortjener det!

Det er ikke fordi jeg er et pædagogisk eller didaktisk vidunder, nok nærmere tværtimod. Min teknik, for lærergerningen, kan nærmere beskrives på følgende måde:

- Jeg møder op, nærmest hver dag.

- Jeg laver stribevis af fejl; retter dem jeg opdager og håber eleverne retter de andre.

- Jeg siger fra, når jeg oplever noget, jeg ikke synes er en OK måde at opføre sig på. Ofte på en måske lidt politisk ukorrekt måde.

- Jeg giver altid børnene en chance mere, for at vise at de gerne vil skolen, deres venner og deres fremtid.

- Jeg er ikke bange for fysisk kontakt. Så jeg deler kram ud og tumler med eleverne, når det er det jeg vurderer er bedst.

Så dybest set gør jeg det samme som alle jer andre, og dermed er denne besked fra min elevs mor til os alle, der møder op igen i morgen, for at være lærer og gøre den lille forskel, der i sidste ende kan.

2 kommentarer
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

F***ing stolt!

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplaner
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS