I den taskbaserede undervisning benytter man 3 faser: pre,task og post.
Taskens funktion er at skabe et kommunikativt behov, og det kan opnåes ved at opfylde følgende 3 kriterier: informationskløft, frit valg af sproglige elementer og mulighed for feedback.
I feedbackdelen (post) har man fokus på den sproglige bearbejdelse. Den kan foregå både elev til elev og elev til lærer. Vi finder det interessant, at feedbackdelen bliver mere autentisk, da den bygger på det kommunikative behov, som eleverne har haft i taskdelen. Vi holder fokus på postdelen. Hvis feedback skal ende med at blive "friend", skal predelen justeres efter elevens behov og forudsætninger.
Feedback, friend or foe
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.