Lyngby-Taarbæk kommune vil ikke kræve fuld tilstedeværelse. Måske godt nyt, såfremt der stadig vil være mulighed for at vælge og der er tilstrækkelige arbejdspladser. Samtidig kræver det, at man gør flittig brug af undervisningsminister Christine Antorinis anvisning på, hvordan man undgår at arbejde mere, for det var ikke hensigten: Man spørger ikke skolelederen, man fifler det selv, så lærerne må se at lære sig fifleriet, ellers kan Christine Antorini nok sende en vejledning. Så kom den officielle undskyldning for konflikten/lockouten på en socialdemokratisk kongres, ganske vist fra en formand for en lærerforening, men han var tillige også formand for socialdemokraterne i Hvidovre Nord: "Undskyld" - Der er kræfter i gang med at skaffe kernevælgere tilbage, men tak alligevel, det ser godt ud i en avisoverskrift og det når bredt ud. Tilsidst hørte jeg lærerfaget omtalt som et taberfag i en nyhedsudsendelse, deadline, for nylig, udtalt af en meningsdanner, så der må jo være noget om det. Ærgerligt, tænkte jeg, for kun en ting kan modvirke det: at der blev lyttet til dem,der vidste noget, inden reformen og lærernes arbejdstid samt den nye læreruddannelse blev besluttet. En akademisk læreruddannelse er den eneste rigtige, varige løsning, som andre steder, hvor det kører godt. Lad os se om 9 år, når reformen er implementeret fuldt ud (hvis den ikke redigeres undervejs) om der så bliver en skolereformskandale ? Vi er jo vænnet til skandaler p.t. f.eks. togskandale, flyvevåbenskandale, politiskandale med kørekortregistre etc. for at nævne nogle. Lad os se, hvad fremtiden bringer af nyt, måske er det godt nyt? Forhåbentlig.
Debat
Er det godt nyt?
Er det godt nyt?
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.