Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Debat

Endnu et tegn på "Den hemmelige plan"

21Søndag afslørede den hemmelige plan i detaljer. Dagens efter var medierne oversvømmet med KL og deres idé om at "elever skal vælge linje fra 7.klasse". Hvorfor havde KL pludseligt så travlt med at få plantet denne idé hos journalister og medier?

Jens M Lindtner
Start debatten
24. januar 2014, kl. 14:10

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.

Start debatten

Søndag d 17/3 13 afslørede 21Søndag, at der er en storstilet hemmelig plan mellem regering, moderniseringsstyrelse og KL, hvor de havde planlagt "Opgøret mod lærerne" i mindste detalje. Samme aften, tæt på midnat, lancerede KL en kæmpe plan, elever skal fra 7. klasse deles i praktiske og teoretiske linjer.

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Mandag og frem, var KLs idé i alle medier og kun et fåtal omtalte afsløringen i 21Søndag. Afsløringen døede herefter hurtigt ud.

Hvordan gik det så med idéen om linjer? Har du hørt noget for nylig?Mit bud er, at det var en nødplan, som KL havde liggende, klar til at blive frigivet, når et seriøst medie opdagede deres hemmelige plan. Derfor skulle medierne oversvømmes og mediebilledet styres til KLs fordel og for at stoppe medier og journalister i at bore mere i den hemmelige plan. Tager jeg fejl om at det kun er luftkasteller og vindfrikadeller, et kæmpe mediestunt som fortalt? Har du hørt mere til KL og deres "linjer fra 7. klasse" og har du hørt Antorini sige "vi arbejder med idéen om "linjer fra 7. klasse"? At idéen om linjer har været totalt fraværende i den efterfølgende debat om reformen, tyder på at det ikke var et seriøst bud, men planlagt i tilfælde af afsløring. At KL havde denne plan klar, betyder også at de havde noget at skjule. At der rent faktisk er en hemmmelig plan for opgøret mod lærerne.

Søndag d 17/3 13

"Men 21Søndag kan søndag aften afdække, hvordan regeringen og KL i knap halvandet år har arbejdet på at forberede opgøret med lærernes arbejdstidsregler.

Men hvis parterne har lagt en decideret masterplan for konflikten, kan der være tale om et klart brud med danske model, er vurderingen. "

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/03/17/202835.htm

Søndag 17/3 13 23:39"

KL foreslår, at eleverne fra 7. klasse i højere grad end i dag skal opdeles på praktiske og teoretiske valgfag, der lægger sig op ad de fag, de senere får på ungdomsuddannelserne.

Børne- og undervisningsminister Christine Antorini (S) ser positivt på KL’s forslag, som »ligger fint i tråd med mit eget«."

http://politiken.dk/indland/uddannelse/ECE1924193/kl-elever-skal-vaelge-linje-i-7-klasse/

Siden da har vi intet hørt

Start debatten
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Endnu et tegn på "Den hemmelige plan"

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplaner
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS