Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Blog

Din brug af digitale teknologier i fremmedsprogsundervisningen

Sammen med det NCFF (det Nationale Center for Fremmedsprog ved Aarhus Universitet) har VIA University College fået til opgave at afdække brugen af digitale teknologier i fremmedsprogsundervisningen.

På vegne af Mette Vedsgaard Christensen fra VIA, forskningsleder på projektet, vil jeg hermed opfordre tysk- og fransklærere til at udfylde spørgeskemaet med deadline 31. august.

Annette Søndergaard Gregersen
Annette Søndergaard Gregersen
Start debatten
25. august 2020, kl. 17:24

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.

Start debatten

Kære tysk- og fransklærer i grundskolen!

På Franskbloggen blogger på skift medlemmer af Fransk Fagudvalg i Sproglærerforeningen og folkeskolefraktionen af Fransklærerforeningen.

Sammen med det NCFF (det Nationale Center for Fremmedsprog ved Aarhus Universitet) har VIA University College fået til opgave at afdække brugen af digitale teknologier i fremmedsprogsundervisningen. Afdækningen skal danne grundlag for et udviklingsarbejde, hvor VIA og fem skoler skal udvikle nye måder at undervise i fremmedsprogene med inddragelse af digitale teknologier. Derfor har vi designet en spørgeskemaundersøgelse, som vi håber, du vil svare på. Det tager ca. 15 minutter at gennemføre undersøgelsen og svare på de i alt 19 spørgsmål.

Spørgsmålene undersøger tre perspektiver på brug af digitale teknologier i fremmedsprogsundervisningen: 1) Hvilke digitale teknologier anvender du i fremmedsprogsundervisningen? 2)Hvordan er undervisningen organiseret, når du anvender digitale teknologier, og 3) hvilke begrundelser kan der være for at anvende digitale teknologier i fremmedsprogsundervisningen? Nogle åbne spørgsmål er dedikeret specifikt til dine erfaringer med brug af digitale teknologier i forbindelse med onlineundervisningen under coronanedlukningen tidligere på året. Der har tidligere været gennemført undersøgelser af danske læreres brug af IT generelt, og du har sikkert også svaret på andre spørgeskemaer om nedlukningen, men denne undersøgelse adskiller sig ved alene at fokusere på fremmedsprogsundervisningen.

Dine svar er anonyme.

Du tilgår undersøgelsen på dette link: https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=4V28TVNKUK12

Sidste frist for at deltage i undersøgelsen: 31. august 2020.

Med venlig hilsen / Best regards

Mette Vedsgaard Christensen

Docent, ph.d.

Forskningsleder

VIA University College

T: +4587551713

E: MVC@VIA.DK

www.via.dk

Start debatten
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Din brug af digitale teknologier i fremmedsprogsundervisningen

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplaner
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS