Så har jeg stemt.
Det blev et nej.
Egentlig havde jeg besluttet, jeg ville vente med at stemme, til efter medlemsmøde på skolen, men valget er i gang, og efter at have læst seneste nummer af ‘folkeskolen’, er jeg ikke i tvivl.
Hovedstyrelsesmedlemmerne anbefaler stort set alle et ja, og det bunder stort set for alles vedkommende i en tro på, at kommissionsarbejdet vil blive et godt grundlag for OK 21, hvor forhandlingerne iøvrigt tidligst starter i 2020 og i en overbevisning om, at et nej vil medføre et regeringsindgreb, der blot vil være lov 409 med lidt glasur.
De fleste af os kan huske HELT tilsvarende anbefalinger efter OK15 og bilag 1.1’s velsignelser ...
Der er formentlig mange, der ligesom jeg finder det svært at mobilisere den helt store overbevisning om KL’s gode hensigter.
Mht. et evt. lovindgreb, så er der altså flere scenarier at tage i betragtning.
Dels er det vel ikke sådan, at det helt automatisk vil være en pyntet lov 409? - dels ender hverken verdenshistorien eller den faglige kamp med et sådant resultat og dels vil vi - i tilfælde af et nej - have markeret at ‘nok er nok’.
Ja, det vil være os alene uden resten af ‘musketererne’, men læs lige ABC’s udmeldinger i den sammenhæng. Han har lagt hele vores slagkraft i den kurv. Uden resten er vi intet. Hvad f..... er det for en holdning som DLF-formand? Samme Bondo bruger enhver lejlighed til at fortælle, at han ikke tror på konflikt. Det er da ualmindelig dumt, hvis det når dertil.
ABC, du har lagt et stort arbejde i foreningen, men du skal gå af nu! Det dur ikke med en formand, der ikke tror på medlemmerne ...
Jeg vil opfordre alle, der stadig kan, til at stemme nej.
Nok er nok!
Vh
Klaus Hansen
Det blev et nej herfra
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.