Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning.
Jeg har lige været til eksamen i tysk. Jeg har taget uddannelsen som fjernundervisning ved UC Syd i Haderslev. Det var Goethe Instituttet i München, der står for det faglige og pædagogiske indhold. Fint nok, sådan er det jo.
Min anke går på den skriftlige eksamen.
Vi har 6 timer til 2 delopgaver. Først en meget grundig tekstanalyse. Anden del er en videnskabelig tysk artikel på omkring 800 ord. Til denne skal der skrives et svar, i form af et læserbrev, hvor kompetencemålene i tysk skal tænkes med ind.
Det er meget på 6 timer, og jeg vil gerne høre andre sproglæreres erfaringer med deres skriftlige eksamen.
Hvordan er eksamen for engelsksproglærere?
Debat: Kritik af tyskeksamen på læreruddannelsen
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.