Alle taler om børnene i folkeskolen, også mange lærere. Men skolen har ingen børn. Skolen har elever.
Jeg vil opfordre lærerne til at bruge ordet elever. I vil opdage, at det bliver meget lettere og mere effektfuldt at argumentere for professionelle lærersynspunkter over for skolens mange og ofte modsatrettede interessenter.
Over for forældre har jeg altid afvist at tale børnenes sag. Jeg talte konsekvent elevernes og skolens sag.
Børn eller elever?
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.