På nedenstående link kan man læse min analyse af regeringens skoleudspil, "Gør en god skole bedre", fra december 2012. Konklusionen er:
"Vi har at gøre med et samlet teknokratisk system, der udelukker virkelige værdier og kundskaber til fordel for ”operative måltal”, ”resultater”, ”evidensbaserede metoder” etc., som skriver sig ind i en samlet anti-filosofi, der dækker alle fra 0-18 år gamle samt de tilhørende lærer- og pædagoguddannelser, og som omdanner vores skoleledere til kontraktbaserede mellemledere og vores lærere til undervisningseksperter og læringsdesignere. Det er ikke en skolereform. Det er en skolenedlæggelse."
Argumentet kan man læse via linket:
Analyse af regeringens skoleudspil ”Gør en god skole bedre”
Analyse af regeringens skoleudspil ”Gør en god skole bedre”
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.