Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Uskolet

Censorer: Det fagfaglige bør styrkes i det dagdaglige

Morten Riemann
Start debatten
23. november 2018, kl. 01:36

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.

Start debatten

Flere censorer på læreruddannelsen efterlyser, at der bliver fokuseret mere på egenfærdighederne i de studerendes hverdag. Kernefagligheden er truet, mener de, fordi uddannelserne giver didaktikken og det undervisningstekniske en højere prioritering.

Folkeskolen nr. 20 2018

»Der bør lægges mere vægt på det fagfaglige i det dagdaglige«, lyder det fra censorerne.

Læreruddannelserne anerkender principielt problematikken, men understreger, at det snarere er formuleringerne af kompetencemålene, der bør justeres:

»Kritik er altid velkommen, men den skal være sagsaglig. At bebrejde de studerende eller deres undervisere ville bare være tarvtarveligt«.

Uskolet er Folkeskolens bagside med satire, som ikke umiddelbart går meget op i fakta. Skulle enkelte navne, hændelser eller undervisningsministre alligevel føles bekendte, er man velkommen til at tro, hvad man vil.

Start debatten
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Censorer: Det fagfaglige bør styrkes i det dagdaglige

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplaner
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS