Journalister har spurgt DLF-formand Anders Bondo Christensen, hvad han har tænkt sig at skrive på sin egen selvangivelse, og hvad han vil anbefale sine medlemmer at skrive. Og selv har han altså - på det punkt - tænkt sig at skrive nul kroner:
"Jeg er valgt som formand for DLF til at tegne foreningen udadtil rent politisk og til at forbedre løn- og arbejdsvilkår for godt 87.000 medlemmer. Jeg er derimod ikke valgt til at være skatterådgiver for medlemmerne i en sag, der intet har at gøre med Danmarks Lærerforening. Jeg har ingen ide om, hvilken værdi gaven har i skattemæssig forstand, og om gaven derfor er skattepligtig. XP-officepakken er en gave fra Microsoft til alle landets lærere, og jeg går ud fra, a tMicrosoft har tænkt på det rent skattetekniske, inden de sendte gaven ud".
Bondo: Jeg smider cd'en ud
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.