"Som børn- og ungedirektører i kommunerne havde vi hellere set , at man havde fulgt udviklingen i kommunerne og samlet hele 0-18 årsområdet i et nyt børn- og ungeministerium. Det havde for alvor sat fokus på børn og unges vilkår, og det er der behov for", siger han.
Per B. Christensen fortæller, at to ud af tre kommuner efter kommunalreformen har valgt at samle hele børn- og ungeområdet , dagtilbud, skoler og udsatte børn i samme forvaltning og under samme politiske ledelse. Han mener. at regeringen burde have kvitteret med en tilsvarende samling i lighed med, hvad man har gjort i Sverige. I stedet har man nedlagt Familieministeriet og lagt børne- og ungeområdet ind under et nyt Velfærdsministerium.
Børne- og kulturchef: Børnepolitikken drukner i nyt ministerium
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.