Den 15-årige brugte ordet racist, da han kritiserede inspektøren for at udpege en efter elevens mening forkert synder i en sag om et sneboldangreb på en lærer. Ifølge retten var ordet krænkende for inspektøren, som netop siger, at han lægger vægt på ikke at gøre forskel på eleverne på skolen, som har mange indvandrerelever.
Den 15-årige elev var tidligere blevet frikendt ved underretten, der mente, at lærere må finde sig i et vist frisprog, og ordet racist er blevet et almindeligt skældsord, skriver Berlingskes website.
Bøde for at kalde inspektøren racist
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.