Berlingske: LO'ere og HK'ere vil ikke sympatistrejke for lærerne

Hvis lærerne ender i konflikt i de overenskomstforhandlinger, som de i morgen tager hul på med Kommunernes Landsforening, skal de ikke regne med den store opbakning fra deres kollegaer i det offentlige. Det skriver Berlingske Tidende i dag. HK'ere og LO'ere som eksempelvis SOSU-assistenter, der forhandler side om side med lærerne , vil ikke iværksætte en sympatikonflikt og sætte deres egen overenskomst på spil for at forsvare lærernes arbejdstidaftale. Det erfarer Berlingske fra kilder tæt på forhandlingerne.

Berlingske: Fagforbund endt i intern lønstrid