Bachelorprojekt
Kunstig intelligens som værktøj i engelskundervisningen
Anton Tinghøj Honoré og Jacob Stochholm Wæhrens er indstillet til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt om hvordan man ved hjælp af kunstig intelligens kan udvikle både elevers skriftlige kompetencer, men også lærerens undervisning i engelsk.
Lektor på læreruddannelsen ved VIA UC i Aarhus Morten Gustenhoff har indstillet Anton Tinghøj Honoré og Jacob Stochholm Wæhrens til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt med begrundelsen:
"Projektet indstilles til prisen for årets
bachelor, fordi det med dybde og nuance giver indsigt i, hvordan SkoleGPT og
lignende redskaber kan udvikle elevers skriftlighed og lærerens
skriftlighedsundervisning i engelskfaget. Særligt frembringer samspillet mellem
de undersøgte elevtekster, elevernes interaktioner med SkoleGPT og elevernes
refleksioner i interviews rig mulighed for at forstå både proces og produkt i
arbejdet med kunstig intelligens i sprogundervisningen."
I arbejdet med projektet har de undersøgt om SkoleGPT kan bruges til at udvikle elevernes skriftlige kompetencer i engelskfaget, og i så fald i hvilket omfang det er muligt.
Projektet kan hentes her:
SkoleGPT i engelskundervisningen:
Et værktøj til at udvikle elevers skriftlige kompetencer?
Gode projekter
Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.
Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.
Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk
Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.