ADHD-direktør savner undervisningsministeren i debatten om inklusion

ADHD-foreningen møder hver dag forældre, hvis børn er blevet flyttet fra specialtilbud til en almen skole uden nogen form for støtte. Andre børn fastholdes i deres klasse i lange perioder, uden at der sker en indsats for børnene. Det skriver ADHD-foreningens direktør, Camilla Lydiksen, i et åbent brev til undervisningsminister Merete Riisager (LA). ”Dette ’sociale eksperiment’ har kørt længe nok, og det er stadig ikke en succes”, skriver direktøren, som er bekymret over, at ministeren ikke deltager i arbejdet med regeringens inklusionseftersyn. da ”det er mindst lige så aktuelt at følge udviklingen – eller tør jeg skrive – mangel på samme”.

Færre elever modtager specialundervisning

adhd.dk: Åbent brev til undervisningsministeren