Dansk
0   3

Forsker: Dette er vigtigt i debatten om tidlig læseundervisning

Debatten om kvalitet i læsningundervisningen i Danmark gik næsten i stå efter den store læsebogsundersøgelse i 1999, og idealet røg tilbage til 50'ernes tænkning, hævder professor emeritus på Universitetet i Oslo Jørgen Frost på Nationalt Videnscenter for Læsning. Men han øjner en ny debat på vej og kommer derfor med et bud på, hvilke pointer dansklærere skal være opmærksomme på. Han indlæg kommer som en kommentar til en artikel af den internationalt anerkendte læseforsker Cathrine Snow, som Videnscenteret har fået oversat til dansk og sat ind i en dansk kontekst.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Netværket for danskundervisning er for alle, der underviser i eller interesserer sig for faget. I samarbejde med Dansklærerforeningen.

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
3.665 andre er allerede tilmeldt