Inklusion
0   0

Den føste Nest-evaluering: Vigtigt at holde øje med kammeraternes udvikling

Det er meget forsigtige konklusioner, der drages i evalueringen af det første år med to såkaldte Nest-klasser i Aarhus, hvor elever med autisme er integreret i klassen og undervisningen og bemanding tager hensyn til det. Eleverne med autisme har haft god udvikling, men forskerne understreger, at det vigtigt at holde øje med, at kammeraterne uden autisme-spektrum-forstyrrelser udvikler sig sprogligt og socialt, som de skal, selvom de går i de særlige klasser.

 

 


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Specialpædagogiknetværket er for alle, der interesserer sig for eller arbejder med undervisning af børn og voksne med særlige behov. I samarbejde med Tidsskriftet specialpædagogik

Læs mere om de faglige netværk
8.652 andre er allerede tilmeldt
Vind et weekendophold

Like Folkeskolen på Facebook og deltag i lodtrækningen om et weekendophold for to på et af de skønne Sinatur-hoteller med alt betalt!