Inklusion
0   1

Den føste Nest-evaluering: Vigtigt at holde øje med kammeraternes udvikling

Det er meget forsigtige konklusioner, der drages i evalueringen af det første år med to såkaldte Nest-klasser i Aarhus, hvor elever med autisme er integreret i klassen og undervisningen og bemanding tager hensyn til det. Eleverne med autisme har haft god udvikling, men forskerne understreger, at det vigtigt at holde øje med, at kammeraterne uden autisme-spektrum-forstyrrelser udvikler sig sprogligt og socialt, som de skal, selvom de går i de særlige klasser.

 

Artiklen fortsætter under banneret

 


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet
Folkeskolen.dk er lukket for indlæg og kommentarer fra 6. juli og i uge 28 og 29 - vi åbner igen mandag den 23. juli. God ferie!

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Specialpædagogiknetværket er for alle, der interesserer sig for eller arbejder med undervisning af børn og voksne med særlige behov. I samarbejde med Tidsskriftet specialpædagogik

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
9.046 andre er allerede tilmeldt