26.000 lærere i Chicago demonstrerer for mindre klasser

De strejkende 26.000 strejkende lærere kæmper mod høje klassekvotienter og dårlige arbejdsforhold, skriver Berlingske Tidende. Samtidig demonstrerer de mod effektiviseringer vedtaget af Chicagos bystyre, som ifølge formanden for lærernes lokale fagforening kan medføre at op mod 6000 lokale lærere vil miste deres job.

Berlingske.dk: 26.000 lærere strejker i Chicago