Det bliver alle gode gange tre for den 62-årige Svend E. Pedersen. Han er blevet åremålsansat på en tre-årig kontrakt, er for tredje gang ansat i Gentofte Kommune, og bliver for tredje gang skoleinspektør, og så tiltrådte han den 3/3-03.
"Jeg har været med i skoleudviklingsprojektet SKUB fra starten og kender sjælen og tanken bag", fortæller Svend E. Pedersen, som blev opfordret til at træde til af Gentofte Kommune, da ildsjælen bag Hellerup Skole, Anker Mikkelsen, af helbredsmæssige grunde måtte gå af. Han fortsætter i stedet arbejdet med skoleudviklingen generelt i Gentofte Kommune.
"Jeg synes godt om den tanke, at jeg slutter mit pædagogiske arbejde med at være praktiker for alvor igen, og jeg har fået en meget varm og flot modtagelse", siger Svend E. Pedersen, der var leder af Statens Pædagogiske Forsøgscenter i Rødovre i 12½ år og samtidig gennem ni år formand for Folkeskolerådet.
"Det er desværre på en kedelig baggrund, men det er også spændende for mig at fortsætte de pædagogiske tanker, jeg har arbejdet med på Statens Pædagogiske Forsøgscenter i hele skoleforløbet, hvor vi Rødovre kun har 8. til 10. klasse. Det her var en appelsin i turbanen, og sådan havde jeg det også med Statens Pædagogiske Forsøgscenter, som er et unikt sted, hvor vi prøver pædagogikken af til gavn for kollegerne i hele landet".
Hellerup Skole åbnede i august 2002 i splinterny præmieret arkitektur og har som mål at "skabe en hjernevenlig, kropsklog, musisk og kreativ skole for alle implicerede". Eleverne har flextid og møder mellem klokken 8 og 8:45 og registreres elektronisk.
Sv. E. Pedersen til Hellerup Skole
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.