Studenter risikerer at ende som ufaglærte

7-8 procent af unge med en gymnasieeksamen kommer aldrig videre i uddannelsessystemet, viser en beregning lavet af Arbejderbevægelsens Erhvervsråd. "Det er en foruroligende udvikling. Fortsætter tendensen, risikerer vi i iveren efter at uddanne flere reelt at skabe en ny gruppe af de facto-ufaglærte unge", siger senioranalytiker i AE-rådet, Mie Dahlskov Pihl, i Berlingske.

Berlingske: Huen giver falsk tryghed