ae.dk: Børn af ufaglærte har mere ondt i skolelivet end akademikeres børn
Socialt dårligt stillede børn har det oftere skidt i skolen
I den nationale trivselsmåling bliver eleverne spurgt, hvor ofte de har ondt i maven. Hver ottende elev med ufaglærte forældre svarer, at de "meget tit" eller "tit" oplever at have ondt i maven. For elever med mindst en forælder med en lang videregående uddannelse er det blot seks procent af eleverne, der svarer sådan, skriver Arbejderbevægelsens Erhvervsråd i en analyse på baggrund af trivselsmålingen fra forrige år. Både i faglig trivsel og social trivsel har akademikerbørnene det bedst.
Socialt dårligt stillede børn har det oftere skidt i skolen
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.