En gennemsnitsdansker producerer cirka syv kilo affald om dagen. 33 4.-6.-klasser fra København og Frederiksberg har arbejdet med at designe møbler af affald og ting, som ellers skulle smides ud, og deltager i konkurrencen »Kunsten at genbruge«. Formålet er at øge elevernes bevidsthed om de stigende affaldsproblemer og sammenhængen mellem forbrug og affald. Kom og se de inspirerende og fantasifulde møbler for eksempel i Field's mandag den 12.-24.november eller Frederiksbergs Svømmehal den 13.-24. november. Se mere på www.royalawards.org/genbrug/
Skoleklasser udstiller genbrugskunst
Start debatten
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.
Start debatten
Start debatten
Skoleklasser udstiller genbrugskunst
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.