Skole indfører totalt mobilforbud

På Skolen på Grundtvigsvej på Frederiksberg er det slut med at have mobiltelefoner med i skole, når eleverne vender tilbage fra efterårsferien. Forbuddet er totalt, og gælder derfor også i frikvartererne, sfo'en og klubben. "Vi ønsker at fokusere mere på fordybelse, koncentration, fællesskab og relationer mellem børnene, og vi gør det efter ønske fra en del af forældrene, som synes, at mobiltelefonerne fylder for meget", siger skoleleder Lise Ammitzbøll la Cour til BT.

BT: Skole skaber stor debat: Forbyder eleverne at tage dette med i skoletasken