Skole i Roskilde ramt af smitteudbrud

På Trekroner Skole ved Roskilde er alle udskolingselever sendt hjem efter et udbrud af coronasmitte. Ifølge skoleleder Jon Lissner er cirka 24 elever og fem lærere torsdag smittet med coronavirus. Det er især 9. årgang, som er ramt, hvor hele 20 elever er testet positive. Skolelederen fortæller, at det måske kan være en kultur blandt eleverne, som er skyld i smitten. Det er endnu uvist, hvornår eleverne kan vende tilbage til skolen. Det skriver Tv2 Lorry.

tv2lorry.dk: Heftigt coronaudbrud på skole sender tre årgange hjem