Radikale ønsker tættere samarbejde mellem folkeskoler og erhvervsskoler

De Radikale vil stramme op for rammerne for samarbejde mellem erhvervsskoler og folkeskoler. "Min drøm er, at man ikke kan have gået i skole i Danmark uden på et eller andet tidspunkt at have deltaget i et undervisningsforløb på en erhvervsskole", siger Lotte Rod (R). Det skal finansieres ved at droppe den løbende 2%-besparelse på erhvervsskolerne. Både Socialdemokratiet, Venstre og Dansk Folkeparti er imod forslaget, mens forslaget får opbakning fra direktøren i Danske Erhvervsskoler- og Gymnasier Lars Kunov.

Skoleliv.dk: Radikale: Erhvervsskoler skal undervise i folkeskolen