Rådgivningsgruppe anbefaler endnu et naturfag i skolen
Undervisningsministerens rådgivningsgruppe har i dag offentliggjort sine anbefalinger til en ny naturvidenskabsstrategi. Heraf fremgår blandt andet, at rådgiverne anbefaler et nyt naturfag i udskolingen. Faget skal mindst have to ugentlige lektioner og må ikke indføres på bekostning af timetallet i naturfag i øvrigt. Fagets formål er at bevare den enkeltfaglige læring og samtidig styrke elevernes evne til at anvende fagene på tværs. Blandt de mange anbefalinger er også, at alle kommuner udpeger mindst en naturfagskoordinator og at alle grundskoler får en naturfagsvejleder.
Rådgivningsgruppe anbefaler endnu et naturfag i skolen
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.