På lejrskole på tv-station

25 elever fra 10. klasse i Sydthy Kommune fik vendt op og ned på deres forestillinger om tv efter en uge i døgndrift på TV/MIDT-VEST i Holstebro. En uge i september var de på lejrskole på den regionale tv-station. Her blev de kastet ud i produktion af fjernsyn fra første dag.

»Det er meget hårdere at lave tv, end jeg troede. Vi brugte en hel dag på at optage noget, der bliver til et indslag på kun fem minutter. Det er helt vildt«, siger 15-årige Anita Juul Konge fra Hurup.

Det er første gang, stationen underviser elever direkte. Tv-lejrskolen bliver fulgt op af seks enkeltdage i efteråret, hvor skoleklasser skal producere tv-nyheder i en nyheds-simulator. Dagene var besatte, dagen efter at tilbuddet blev sendt ud.