Cathrine Duun Understrup fra 7.c på Engdalskolen og Katrine Svenningsen fra 5.b på Vorrevangskolen vil i januar måned pryde busserne i Århus. Med deres slogans »Stop med at mob. Det fejt ikk sejt« og »Mobning ud af Århus nu. Alle skal gøre en indsats også du« vandt de to Århus Kommunes konkurrence mod mobning.
Folkeskolen omtalte i nummer 41 konkurrencen, som viste sig at blive en kæmpe succes. Næsten 1.000 elever deltog, men det var altså Cathrine og Katrine, der løb af med sejren.
Det store deltagerantal er ifølge skolerådmand Torben Brandi Nielsen »et udtryk for en stærk, fælles vilje på at sætte fokus på trivsel og kammeratskab i klasserne«.
... Og vinderne er!
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.