Ny rapport: Offentlige chefer har fået mere magt

En ny rapport fra Københavns Universitet konkluderer, at de offentlige chefer har mere magt og stiller flere krav til deres medarbejdere end for 15 år siden. Det skriver Ugebrevet A4. Det er især den økonomiske krise og lærerlockouten, der har givet arbejdsgiverne mere magt. Ifølge Anders Bondo Christensen vil medarbejderne flygte fra den offentlige sektor, hvis arbejdsgiverne bliver ved med at gennemtrumfe krav om effektiviseringer.

Ugebrevet A4: Cheferne strammer grebet om offentligt ansatte