Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job

Natascha er blevet optimist

»Det var rart at være i en klasse med nogle, som havde det samme problem. Der var en større forståelse hos både elever og lærere. Hvis man lavede en fejl, så vidste de hvorfor«, siger hun.

Natascha har været tilbage i sin klasse en måneds tid. Hun var på læsecampen Plan T, fordi hun er ordblind og længe havde haft problemer med at følge med i skolen. Her er hun i gang med en af de tolv brobygningssamtaler med lærer Christina Madsen.

Foto: Heidi Lundsgaard
Mikkel Medom
Start debatten
29. januar 2018, kl. 07:00

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.

Start debatten

Undervisningen løb fra klokken halv ni om morgenen til to om eftermiddagen, fortæller Natasha. »Bagefter kom der en, som hed Lars. Han var der i en time og fortalte om fem kompaspunkter: vedholdenhed, optimisme, integritet, ejerskab og respekt«.

Folkeskolen nr. 02 2018

Hun har særligt hæftet sig ved to af punkterne. »Jeg bruger nok mest optimisme og vedholdenhed«.

Hvad betyder vedholdenhed?

»At man ikke skal give op, hvis man støder på et svært ord, men i stedet prøve igen eller spørge en voksen. Det arbejder jeg på at bruge«.

Er der noget, du ville ønske, at man tog med fra læsecampen og over i skolen?

»Der var et system med at række fingeren op, som fungerede godt«, synes Natascha. »Hvis man havde fingeren helt nede ved bordkanten, så viste man, at man slet ikke ville tages, og hvis man havde den halvt oppe, var det, fordi man troede, at man havde svaret, men ikke var helt sikker«.

Plan T bygger bro fra camp til klasse

Start debatten
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Natascha er blevet optimist

Vi har lavet en ny flot platform. Desværre kunne vi ikke flytte de gamle profiler, så hvis du vil kommentere en artikel, skal du oprette en profil. Og er du ny i debatten – så velkommen til. Tjek eventuelt vores retningslinjer for debatten.
Tak fordi du deltager.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplan
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS