Undervisningen løb fra klokken halv ni om morgenen til to om eftermiddagen, fortæller Natasha. »Bagefter kom der en, som hed Lars. Han var der i en time og fortalte om fem kompaspunkter: vedholdenhed, optimisme, integritet, ejerskab og respekt«.
Hun har særligt hæftet sig ved to af punkterne. »Jeg bruger nok mest optimisme og vedholdenhed«.
Hvad betyder vedholdenhed?
»At man ikke skal give op, hvis man støder på et svært ord, men i stedet prøve igen eller spørge en voksen. Det arbejder jeg på at bruge«.
Er der noget, du ville ønske, at man tog med fra læsecampen og over i skolen?
»Der var et system med at række fingeren op, som fungerede godt«, synes Natascha. »Hvis man havde fingeren helt nede ved bordkanten, så viste man, at man slet ikke ville tages, og hvis man havde den halvt oppe, var det, fordi man troede, at man havde svaret, men ikke var helt sikker«.
Plan T bygger bro fra camp til klasse
Natascha er blevet optimist
Vi har lavet en ny flot platform. Desværre kunne vi ikke flytte de gamle profiler, så hvis du vil kommentere en artikel, skal du oprette en profil. Og er du ny i debatten – så velkommen til. Tjek eventuelt vores retningslinjer for debatten.
Tak fordi du deltager.