På DR Nyheders hjemmeside i fredags var værdien anført som over 3000 kroner. Det er prisen for den almindelige Office-pakke, som sælges i butikkerne med licens, supportaftale og manualer. I dagbladet Politiken i dag anføres en værdi på 1500 kroner svarende til Student License-versionen, som ligner den, der fulgte med Folkeskolen nr. 13. Her på folkeskolen.dk har vi anført en værdi på 899 kroner, fordi det er prisen, hvis en studerende, elev eller lærer vil købe en Office XP Student License i en Telebutik.
Imidlertid kan man nu i dag finde pakken helt ned til 699 kroner i telebutikkerne. Hvis Microsofts samtaler med ToldSkat altså munder ud i, at lærerne skal opgive den værdi, gaven har haft for dem, kan værdien altså ligge i mellem nul kroner - hvis man ikke kan eller vil bruge cd-rom'en - og 699 kroner, hvis man har så meget brug for programmerne, at man ville være gået ud i den nærmeste Telebutik og have købt sig en Student License, hvis man ikke lige havde fået den foræret.
Mere om Office XP og skat
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.