Når DGS går på gaden, er det "på baggrund af meget forkerte tal" og "vil DGS have regeringen væltet, burde de gøre det gennem et venstreorienteret parti og ikke ved at ydmyge gymnasieelever som en samlet flok", som der stod skrevet.
Hvad læserbrevene ikke fortalte var, at de alle var skrevet af fremtrædende medlemmer af Venstres Ungdom.
To af skribenterne er formand for VU-lokalafdelinger, og en er uddannelsesordfører for de unge venstrefolk.
Man kunne få den tanke, at der var tale om en koordineret læserbrevsaktion styret fra VU-landsorganisationens hovedsæde i Nørre Voldgade i København, men det kommer an på hvordan man definerer ordet koordineret, mener VU´s landsformand Thomas Bunke.
"Vi har ikke sagt til folk, at de en bestemt dag skal skrive læserbreve til den og den avis, og at der skal stå præcist sådan, men hvis jeg skriver et læserbrev, kunne jeg da godt finde på at sende det rundt til ordførerne for at orientere dem, og vi kan da også finde på at opfordre dem til at tage en bestemt sag op i læserbreve", siger han.
I det konkrete tilfælde ved Thomas Bunke ikke præcist, hvad der er sket, men han mener ikke, det er underligt, at VUére i den grad dominerer debatten i Ekstra Bladet lige netop 2. oktober.
"Vi kan ikke trække 50.000 gymnasieelever eller 100.000 offentligt ansatte på gaden for at demonstrere. Læserbreve er en rigtig god måde til at komme ud med vores budskab, og Ekstra Bladet er én avis, der læses af mange."
Ekstra Bladets læserbrevsredaktør, Marianne Hjorth, vidste ikke at, der stod VUére bag de tre læserbreve, men det havde ikke ændret noget, hvis hun havde vidst det.
"Vi har den holdning, at der er lige vilkår for alle. Næste gang kan det være, at det er et parti på den anden fløj, der gør det samme", siger hun.
Bør læserne ikke have at vide, hvis der i en konkret sag er en tæt sammenhæng mellem læsernes mening og en bestemt organisation?
"Vi kan ikke tjekke, hvilke organisationer folk kommer fra, og vi spørger heller ikke om det", siger læserbrevsredaktøren.
Meningerne står Venstres Ungdom for
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.