Lektor på læreruddannelsen ved professionshøjskolen Absalon i Roskilde Mette Strandgård Christensen har indstillet Julie Hardbo Larsen til Lærerprofession.dk for hendes diplomprojekt med begrundelsen:
"Julie har skrevet drejebogen til hvorfor og hvordan vi inddrager forældrene som en aktiv ressource i forhold til elevers læring af matematik i indskolingen. Julie har i sit projekt været særlig optaget af de tre begreber: Talfornemmeles, talforståelse og regnestrategier og har på fornem vis argumenteret for, hvorfor præcis disse tre begreber har en særlig betydning i begynderlæringen i matematik. Som et led i Julies projekt har hun udarbejdede særdeles velegnede og inspirerende aktiviteter til forældre og elever samt et informationsmateriale til forældrene – alt sammen praktisk placeret på en hjemmeside."
Mere specifikt er projektet en undersøgelse af, hvordan skolen kan ruste forældre til at støtte deres børns udvikling af talfornemmelse, talforståelse og regnestrategier – med familiematematik som case.
Hent projektet her:
Hvordan klæder vi forældrene på?
Matematik for forældrene
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.