Der var stort flertal i byrådet for planerne for de otte skoler, som er domineret af torsprogede elever og har svært ved at trække danske børn til. Men ved det borgerlige budgetforlig for nylig blev der ikke sat én krone af til at gennemføre det. Dermed bliver det nu kun Nordgårdsskolen med 99,8 procent tosprogede elever, der får midler til en frisk start. De øvrige syv skoler får blot lidt lektiehjælp og nogle ekstra dansktimer, skriver JP Århus.
De Konservative, der har været imod magnetskoleprojektet fra starten, er godt tilfredse: "Magnetskolekonceptet er en død sild. Man kan kun indføre det på Nordgårdskolen, og det støtter vi", siger partiets skoleordfører Frederik Gammelgaard til avisen.
Magnetskole-projekt i Århus amputeret
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.