Jyllands-Posten: Løkke: Det her handler om en tabt tålmodighed
Løkke: Skolerne centrale i kampen mod parallelsamfund
I et interview med Jyllands-Posten siger statsminister Lars Løkke Rasmussen, at han mener skolerne spiller en central rolle i opgøret med parallelsamfund. "For eksempel driver vi folkeskolen gennem kommunerne. Det er en god måde at gøre det på, men vi kan også konstatere, at der er steder, hvor den ikke leverer resultater på integrationen", siger statsministeren. Han fortsætter: "Jeg har ingen ambitioner om at statsliggøre den danske folkeskole, men her kunne man forestille sig, at man havde et område, hvor en af staten udpeget person - for eksempel ministeren - kunne komme tættere på nogle af de her skoler, uden at vi gør vold på den frie grundskole".
Løkke: Skolerne centrale i kampen mod parallelsamfund
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.