Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Inklusion

Lærer i kronik-hyldest til de 90 procent af eleverne i folkeskolen, han ikke har tid til

Foto: izusek
Af redaktionen
Af redaktionen
1 kommentar
10. februar 2025, kl. 10:41
1 kommentar

"Jeg er lærer i folkeskolen, og hver dag ser jeg dette mønster: 90 procent af min tid går til 10 procent af eleverne. Ikke fordi jeg ikke ønsker at hjælpe de elever, der har behov for ekstra støtte – det er en vigtig del af mit arbejde. Men det efterlader en ubalance. For mens de ’kedelige’ elever måske ikke råber på opmærksomhed, har de også brug for at blive set, anerkendt og værdsat", skriver folkeskolelærer Tobias Bennedsen i en kronik i Politiken i dag.

"Det kræver noget særligt at være en af de sidste 90 procent. Det kræver, at man kan stå i skyggen af andres behov og acceptere, at ens egne små sejre måske ikke får samme opmærksomhed".

Politiken.dk: "Frustreret folkeskolelærer: 90 procent af min tid går til 10 procent af eleverne"

1 kommentar
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Lærer i kronik-hyldest til de 90 procent af eleverne i folkeskolen, han ikke har tid til

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplaner
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS