"Da den ikke enkelte skole ikke vil kunne se, om det er dens egne tiltag eller kommunens eller hvilke enkeltdele, der eventuelt har en effekt, er de foreslåede 4,5 millioner kroner over tre år ganske enkelt rendyrket pengespild", har formanden for Københavns Lærerforening, Jan Trojaborg, sagt om planerne.
Et flertal bestående af Socialdemokratiet, De Radikale, De Konservative, SF og Venstre vedtog i aftes at gennemføre Pisa-undersøgelsen. Ifølge JP København forlod den radikale sundhedsborgmester Inger Marie Bruun-Vierø forlod salen under afstemningen for at undgå yderligere kritik efter Ekstra Bladets artikel onsdag om, at hun har personlige interesser i sagen, fordi hendes samlever er leder af Socialforskningsinstituttet, der indgår i Pisa-konsortiet.
Den københavnske udgave af den internationale Pisa-undersøgelse skal gennemføres i byens 9. klasser.
København får sin egen Pisa
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.