KL forventer kompensation for merudgifter til rengøring

Formand for KL's Børne- og Undervisningsudvalg Thomas Gyldal forventer, at kommunerne kommer til at bruge 20 procent ekstra på rengøring i år - svarende til 700 millioner kroner. "Vi har en klar aftale med regeringen om, at de betaler regningen for de ekstra udgifter, der måtte være i forbindelse med håndteringen af corona – herunder naturligvis også udgifter til et øget rengøringsniveau. I foråret blev der afsat omkring 300 mio. kr. hertil som en del af den samlede coronakompensation, men det er jo tydeligvis ikke nok. Derfor har vi også aftalt at følge op på udgifterne i slutningen af året", siger han på kl.dk

KL: Stort fokus på rengøring i kommunerne