Anmeldelse

Jeg er høflig / Jeg er ærlig / Jeg viser respekt / Jeg tager ansvar

Klik for at skrive manchettekst.

Titlerne lyder jo slemt af dydsmønstre og drengespejdere fra længst forsvundne tider. Men sådan opleves bøgerne slet ikke. Tekst og billeder spiller vidunderligt underfundigt sammen, og under en voksens ledelse kan de små læsere komme i god rundkredssamtale om de forventninger, der faktisk stilles til deres adfærd og omtanke for andre, når de begynder i børnehaveklasse og skole.

Lidt større børn i indskolingen kan selv læse dem og grine sammen, for episoderne er taget lige på kornet.

I hver bog er der et efterord til den voksne, der står for oplæsning og samtale, med en række gode råd og ideer til videre arbejde med de sociale spilleregler.