Tag en tur i skoven og bliv præsenteret for skovbruget som erhverv og praktiske lege. Det får alle 8.-, 9.- og 10.-klasser nu muligheden for.
Skovskolen og Frederiksborg Statsskovdistrikt er initiativtagerne til projektet, der giver de ældste klassetrin chancen for tre dage i skoven. Formålet er at give eleverne et indblik i skovbruget som erhverv, i forhold til uddannelsesmuligheder, og i det hele taget hvordan man lever i skoven.
Grib Skov i Nordsjælland lægger træer og jord til, og her er en stor shelterplads ved at være færdig. Udformningen af både shelterpladsen og lokumsfaciliteterne er forsøgt gjort så handicapvenlige som muligt.
Kurserne er gratis, dog koster det et mindre tilskud til kost og forplejning, og de forventes at starte i august. Interesserede kan kontakte Skovskolens instruktører for flere oplysninger på telefon 4840 1000. Du kan fange instruktør Ole Sejr på telefon 4840 1031 eller mail os@sks.dk eller instruktør Anders Neergaard Jacobsen på telefon 4840 1034 eller mail anj@sks.dk
Introtur i skoven
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.